lördag 26 oktober 2013

Andrew och ödesryttarna

Någon som har kollat närmare på bilarna i Jarlaheim? Jag tyckte nämligen deras nummerplåtar var rätt intressanta. Vi har ju bara sett en sådan förut, alltså butlerns bil på Vingården som det står "Silver 3" på.

Men dessa berättar lite mer om sina ägare.



Först Andrew då, jag känner inte igen det här namnet och troligtvis är det en ny karaktär. Och jag är ganska säker på att vi kommer träffa denne, med tanke på de andra bilarnas ägare. 1959, taget ur luften skulle jag tro att det är Andrews födelseår. Men, vem vet x)



Nästa bil då, ALE. Det var tydligen bara Andrew som fick ha sitt fulla namn, för den här tillhör ju uppenbarligen Alex. Jag tänker direkt på Liftarens Guide Till Galaxen när jag ser 42, som där betyder typ, meningen med livet (eller eh, vet inte. glömsk.) men jag ser ingen direkt koppling.



Och här blir det intressant. Lisa. Hon bor ju då antagligen här. Och 1337, är en slags omskrivning för "elite" enligt leet-språket. (kollade wikipedia där, hehe.) True dat, Lisa är awesome.



Anne. Den bilen måste ju stått här länge då, eftersom hon tydligen varit försvunnen i några år.
1100, random siffror eller? Ingen aning.

Och till sist, Lindas bil som står långt in i ett hörn. 6174, random igen, eller årtal?
Vi vet ju att både Linda och Alex hänger på Vingården/Silverglade, men vi kanske kan anta att de också bor här egentligen.




 Tycker det är supernajs med sådana detaljer, det blir som små ledtrådar man får klura på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar