måndag 21 oktober 2013

En liten förhoppning

En sak med Star Stable är att det har blivit mycket bättre med tiden, och då tänker jag främst på landskapet. Som ju har ändrats en hel del sedan starten, hur mycket är det nästan svårt att förstå. Till exempel Fort Pinta, eller Vingården,  som verkligen var helt tomma i början. Fort Pinta hade ingenting, hela torget var helt tomt, till skillnad från nu när det finns en fontän, massa affärer, ett cafe, mer växtlighet osv. Jag önskar jag hade bilder för att jämnföra, men tyvärr så kraschade ju min dator (eller, jag råkade slå den...) för snart ett år sedan så alla bilder frå mitt första år är borta.

Men det jag menar är SSO-teamet har verkligen jobbat på utseendet, och där de inte varit nöjda har de gått in och ändrat och lagt till massa. Vilket är något som märks på Gyllenåsarnas dal. De hade mer tid att bli klar med området, därför fanns det inte mycket att ändra på. (Förutom championatet och nya smugglargrottan tror jag inget har ändrats där.)

Det känns helt enkelt som att Gyllenåsarna helt enkelt är mer genomtänkt, det finns en tanke bakom varenda liten plats, inget känns sådär slumpmässigt som vissa saker i Silverglade gör. Silverglade är ju ändå väldigt stort, och med många platser som inte har någon funktion förutom att bara vara, typ.

Det jag tänkte skriva om egentligen, hehe, är dessa små "gömställen" som finns lite runtom i landskapet, små platser som inte har någon betydelse eller ens ett namn, men är otroligt mysiga och charmiga. Som det här till exempel:



Och det är det jag hoppas det kommer finnas massor av i Skördebygden, allt verkar peka åt det hållet iallafall. Och tänk på alla stjärnor som kommer gå att hitta, väldigt många gömda på sådana ställen. Just stjärnorna är inte speciellt viktiga för mig, utan mer som ett kul tidsfördriv, och samtidigt ger de en anledning att leta efter gömda små smultronställen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar