fredag 22 november 2013

En era är slut

En era som man kanske kan kalla för "Bra och nära till nästan allt". Fick nämligen ett infall igår och flyttade ifrån Vingården, där jag bott i flera månader, till Jorvikstallet. Har i och för sig alltid tänkt att jag ska flytta dit någon gång, men det var OM transportsystemet förändrades på något sätt. Men jag kände att jag ändå spenderade så mycket tid i Skördebygden ändå, så jag kunde lika gärna bo där.

Det känns otroligt avskiljt och krångligt att ta sig fram, får ju lägga 200 i transportpengar plus springa en bit om jag vill ta mig snabbt till exempelvis Valedalchampionatet. Får nästan lite klaustrofobi av det... (det finns säkert nåt bättre ord för det, haha.) Med det är självklart inte bara negativa känslor, det är jättetrevligt att bo vid Jarlaheim, har supernära till Jorvikchampet och så vidare. Vi får se om jag blir kvar här :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar