fredag 6 december 2013

Araber till Stallet Gyllenbladet!

(Nu måste jag ju ha rätt angående det också, annars får jag gå tillbaka och ändra den rubriken sen x)

Men det var det första jag tänkte på när jag såg bilden, stranden och det ändlösa havet bortom. Vissa tror att det hintar om hästön, men jag tittar helt enkelt på transportens färg och tror att det är den inte-så-nya hästiga ön, där det finns två platser i försäjlningstallet till dessa kommande hästar :P



Jag har ju lite förhoppningar om dem också: tycker att de bör vara något mindre än starthästarna, eftersom araber är kända för att vara ganska små och nätta - även om de kan vara upp till 160 cm eller något mer. Våra starthästar är ju inte några giganter heller, jag uppskattar de till ca 160 cm utifrån våra karaktärers längd, så endast en liten skillnad på ca 5 cm för araberna blir perfekt.

Jag hoppas också de har en annorlunda färdighetsbonus, även om de inte gör någon direkt skillnad - till exempel mer uthållighet än andra hästar eftersom araberna är riktiga långdistansare från öknen.

Oavsett tror jag det blir riktigt toppen, en helt ny hästtyp i SSO är alltid riktigt skoj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar