torsdag 19 december 2013

Lilla svarta

Min tanke att vänta minst en dag eller helst en vecka med att köpa när en ny häst kommer gick visst i kras, förstås.

Trots att jag inte är överförtjust i araberna (första tanken var "vad konstiga de ser ut!" närmare bestämt svansen, nosryggen och magen, har jag konstaterat - de ser ju ut som föl!) vart jag väldigt sugen på att ha både den svarta och linfuxen (no way att det är en palomino?) hemma i stallet. Liksom, liten häst som ändå är normalsnabb? Yes! Svartisen blev först, men eftersom jag inte hade något passande namn på lager improviserade jag - och det vart en Poppetal. I'm all for catchy names...

Poppe




Poppe fick följa med på dagliga och även påbörja sin levling. Tror inte jag kommer sträcklevla någon häst i framtiden dock, det får gå lite som det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar