söndag 20 oktober 2013

Laggigt värre

Det verkar som att det är allmänt vedertaget att "lagg" är helt lika med "fusk" bland tävlingsinriktade på SSO.

Jag förstår väl till viss del, för tydligen får vissa riktigt snabba tider när deras dator hackar en del i uppkopplingen. Men detta har då aldrig jag upplevt.

Jag spelar på en 2,5 år gammal laptop med 3 gigabyte i ramminne. Det är väl hyfsat normalt ändå, det går ju ändå att spela SSO med ram över endast 512 mb. Och jag är medveten om att datorn inte är den bästa, det hackar lite då och då och ibland går det sjukt segt, plus alla dessa gånger (90 % av championaten..) då jag flyger in i hinder, datorn svänger av sig självt eller helt enkelt så stannar hästen för ingenting.

Och folk kallar detta för fusk.

Jag blev väldigt ledsen idag när en hel del påpekade att detta var något jag sysslade med, (snälla nån, det var min första Valedale-rosett någonsin...) och därav är min inställning till championat långtifrån glad som förut. Ska bara de som har råd med gamingdatorer för flera tusen över min budget kunna spela detta spel?

Jag vet inte om jag har lust att tävla längre, för många i championatgruppen lär ju störa sig på att jag tydligen "flyger omkring som i h*vete" ... och jag har alltid varit sjukt självmedveten.


En funktion jag verkligen önskade fanns vore att kunna "ignorera" andra i champ, men utan att jag själv blir osynlig för de andra, eftersom många, inklusive jag tycker detta är rätt irriterande. Det skulle underlätta eftersom det är just bland mycket folk det blir hackigt.

Jag har i och för sig funderat på att köpa en ny bättre dator men jag är väldigt otaggad på det just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar