torsdag 6 mars 2014

Båtar i SSO

En sak jag har funderat länge över (och jag är knappast den första som tänkt tanken) och skulle tycka vara jättehäftigt i SSO vore att kunna åka båtar runtom Jorvik. Visst, vi har ju åkt roddbåt nån gång då och, till exempel till Dark Core, men nu tänker jag på lite större båtar. Vi har ju dessa i Fiskebyn, supermysiga båtar (jag älskar att de påminner lite om vikingaskepp - eller inbillar jag mig bara det?) som tyvärr bara står stilla i hamn med all sin last.


Tänk om de faktiskt skulle röra på sig? Tänk att sitta i cafét och se båtar åka in i hamn lite då och då, det vore urmysigt.

Kanske till min poäng nu då: att kunna åka med båtarna för att komma till ett annat ställe. Vi har ju hamn i Fiskebyn, i Jarlaheim och Fort Pinta. Där skulle lätt några båtar kunna lägga till, man skulle kunna hoppa på och kanske betala en slant för att sedan komma direkt till andra sidan av Jorvik (nja, denna del av Jorvik iallafall.) Det vore perfekt med tanke på hur transporterna ser ut idag, det går ju liksom inte att åka mellan Fort Pinta och GÅD som ligger så långt ifrån varandra.

Idén har jag delvis fått från World of Warcraft, där det finns just sådana här båtar/luftskepp (vid sidan av det vanliga transportsystemet, där man betalar för en sträcka och får flyga på en bevingad varelse, hehe.) Då hoppar man helt enkelt på båten och "liftar" gratis till en annan hamn, även om den råkar ligga på andra sidan världen.

På senare tid verkar det nästan hända lite allt möjligt i SSO, så man vet ju inte riktigt vad som komma skall. Båttrafik vore ju en trevlig grej iallafall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar